|W.A.N.T.E.D|

Saturday, June 18, 2011

~~~ Cinta Cornetto

| ney cerpen ke 2 aku., yang ney dah xdak idea., waaaa., |

*****************************************
Suatu petang di taman
Mia sedang berehat di taman itu dan sambil makan ais cornetto . Mia sering mehabiskan masanya di taman itu. Mia bersendirian. Mukanya nampak tenang sekali. Mia sedang melihat karenah-karenah orang yang berada di taman itu. Ketika Mia sedang menikmati alam semulajadi di taman itu, ada seorang lelaki selalu pandang Mia. Mia mula berasa tidak senang hati dengan pandangan lelaki itu. Mia tahu lelaki itu tiada niat jahat terhadapnya. Untuk hilangkan rasa takut, Mia pergi ke tempat lain. Mula-mualaya Mia ingat sudah selamat, tetapi lelaki itu masih mengekori Mia. Mia berasa takut dan terus pulang. Alhamdulillah, Mia selamat sampai ke rumah. Tetapi Mia masih berasa takut dan tertanya-tanya, siapa lelaki tersebut dan mengapa lelaki itu selalu pandang dan mengekori Mia. Mia bingung.

Pada keesokan harinya, Mia pergi kerja. Sampai saja di sana Mia ternampak sepucuk surat dan sejambak bunga ros putih di atas meja Mia. Di atas surat tersebut tertulis “awak sangat cantik”. Hanya itu saja yang tertulis di atas surat itu. Tiada nama pengirim. Maknanya mungkin lelaki tersebut sudah kenal Mia dan lelaki tersebut selalu mengintip Mia. Mia mula berasa takut. Selesai kerja, Mia terus pergi ke taman untuk tenangkan fikiran di waktu petang.

Ketika Mia sampai di taman, Mia rasa tenang. Mia keluarkan novel dan terus membaca. Ada kelibat seseorang yang lintas dihadapan Mia, tetapi Mia tak hiraukan. Mia perasan dan menegur lelaki itu “kamu ni kenapa ea, suka sangat ekot2 saya. Kamu ada masalah apa ea?”, tanya Mia pada lelaki tersebut. Lalu lelaki itu menjawab, “saya suka tengok awak, awak cantik. Sejuk mata memandang. Saya hanya nak berkawan dengan awak, boleh ke?”. “boleh jea”, jawab Mia. Mereka mula berborak. Setiap hari mereka berjumpa di taman dan yang pastinya mereka mesti makan ais krim., (nyum2., cedap la plak time malam2 ney., hahaha)..

Beberapa minggu kemudian. Cinta mereka mula berputik. Mereka sangat bahagia. Cinta mereka bermula di taman. Itu la cinta mereka., cinta cornetto., makan ais krim kat taman then dapat lak pasangan., hahaha., bez2.,



*****************************************


*ntah pape cite ney., hahahaha., sj nk karang., hilangkan bowing., huhu*




By:nuranisafiqahahmadroslee(080111/0308)


♥TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRY ANIS♥

No comments:

Post a Comment