|W.A.N.T.E.D|

Friday, May 6, 2011

~~ REMAJA..

 

REMAJA ney kadang2 suka memberontak.. pantang ditegur., bila kita tegur jea., mesti nak marah2 la ., cakap lebih kurang la., tambah2 bila orang tua tegur., ngamuk.., marah., maki hamun orang tua 2., pe nk jadi ngan remaja zaman sekarang ney.. tapi yea la., xsume remaja g2., majority la..emmm., kadang2 remaja ney nak perhatian., nak orang dengar cakap mereka., tapi hati remaja mudah terpengaruh., kalau kita ajar mereka cara baek., baek la mereka., kalau kita ajar jahat., jahat la mereka.., remaja mudah jatuh cinta.., de gak remaja yang terlanjur dalam kasih sayang mereka., mereka salah langkah., kandang2 2 kasihan gak., tengok ney:

~~~ Mula2 chat dalam laman social (fb)., “aiy awak., saya suka la tengok awak., manis jea., boleh kita kawan?”., beberapa minggu kemudian.., “xkan kita borak dalam (fb) jea., boleh x awak bagi no.fon awak? Boleh la saya contact awak., msg ke kol awak ke”. Sebulan berlalu., “kita asyik borak dalam fon jea., nak gak jumpa awak., boleh kita jumpa? Saya janji saya xkan buat apa2 kat awak., tapi kita kan couple., kalau2 saya terpegang tangan awak 2 kira HALAL la yea., hehehe.., sebab saya sayang awak”. Time jumpa.., “awak., awak cantik la., macam dalam fb., muka sama jea., haha., engat awak edit2 macam orang laen edit 2”. Dalam beberapa jam setelah berborak., “awak., saya panggil awak cayang k.., awak panggil saya b.., ok kn? Sweet kn., hiihihi”. Dalam borak2 2., sambil minum.., si lelaki 2 usap2 pipi si perempuan 2., “alaa., lembutnya pipi cayang b ney., untung b dapat cayang., dah la comey., cantik., baek lak 2., aduhhh.., b  xkan lepaskan cayang la gney., b janji.,”.  yea la dah berdua2an., mesti la ada ketiga., ketiga 2., syaitan.., syaitan antara mereka., lelaki 2 pujuk dengan ayat2 manis, lalu perempuan 2 cair gak ngan ayat lelaki 2.., ish2 pe la nak jadi., “cayang., kita kan couple., boleh x b nak pegang tangan cayang? Boleh kan., tq cayang..,”. ahhh., bukan tangan jea. “cayang., izin b peluk cayang? Sejuk la plak kat cney., hihi., tq cayang., eee., beznyaaa., dapat peluk cayang…,”. Nak kawen, muda lagi kita., b xkeja lagi., tapi b takut cayang ada orang laen rampas., huhuu.,”. dalam gelap kat c2 mana ada orang., pe yang berlaku?? Korang taw?? Mesti taw la kan., budak zaman sekarang.., mula la maksiat, gelombang cinta mereka. “cayang., b nak cayang., b xmau ada orang laen rampas cayang., cayang dah jadi milik b., b nak cop cayang., boleh kan., alaa., hanya kita berdua jea., kita2 jea tau., boleh kan., tq cayang., ney yang sayang cayang ney., LOVE U CAYANG” [kata2 manis si lelaki].., berlalu la malam Bersejarah mereka.,
Pagi esoknya.., [NOTA] “tima kasih sebab layan saya awak”.., ,, lelaki 2 hilang ntah kemana., hanya tinggal perempuan 2 sorang., perempuan 2 kol n msg banyak kali., namun xdapat 1 pown berita sal lelaki 2.,  ternyata lelaki 2 hanya nak puaskan nafsu binatangnya n larikan diri.., aku wat cita ney sebab pe yang berlaku diluar sana., terlalu ramai remaja Melayu kita macam ney., mana Melayu kita??? Mana bangsa kita???
Beberapa bulan kemudian………….. perempuan 2 pregnant ., dia xtau nak wat pe., dia contact lelaki 2., tapi xberjaya., beberapa minggu kemudian., lelaki 2 jawab panggilan .., “ehhh., bila masa aku buat ko??!!! Bila masa aku pregnantkan ko???!! Ko yang ramai lelaki., bila ko dah pregnant ., ko cari aku., ntah ngan laki mana ko buat., ko cari aku lak.!! Berambus ko dari hidup aku!!! Ko jangan contact aku lagi., faham!!!!., aku xkenal siapa ko!!! Bye!!!.,”. panggilan terputus..,
Akhirnya perempuan 2 kandungkan baby 2., n selamat melahirkan baby 2., perempuan 2 dihantar oleh family ke pusat pemulihan akhlak., baby 2 dijaga oleh family perempuan 2.,

~~~ KATA2 MANIS LELAKI 2
·         boleh kita kawan
·         boleh x awak bagi no.fon awak
·         nak gak jumpa awak
·         Saya janji saya xkan buat apa2 kat awak
·         kita kan couple
·         terpegang tangan kira HALAL la yea.,
·         sebab saya sayang awak
·         awak cantik la
·         saya panggil awak cayang
·         awak panggil saya b
·         lembutnya pipi cayang
·         untung b dapat cayang, dah la comey., cantik., baek lak 2
·         b  xkan lepaskan cayang
·         b janji
·         pegang tangan cayang
·         izin b peluk cayang
·         Nak kawen tp xkeja lagi
·         takut cayang ada orang laen rampas
·         b nak cayang
·         xmau ada orang laen rampas
·         dah jadi milik b
·         nak cop cayang
·         sayang cayang
·         LOVE U CAYANG

~~~ KATA2 PEDIH LELAKI 2
·         ehhh., bila masa aku buat ko
·         Bila masa aku pregnantkan ko
·         bila ko dah pregnant ., ko cari aku., ntah ngan laki mana ko buat
·         Berambus ko dari hidup aku
·         Ko jangan contact aku lagi
·         aku xkenal siapa ko


~~ emmm.., agak2 korang kan., camna nak hapuskan manusia macam ney., kadang2 2 kesian gak kt perempuan., tapi salah dua2., yea la., xfikir dulu sebelum bertindak., nasi dah jadi bubur..,
~~ fikir2 n selamat beramal yea remaja zaman sekarang…
cahaya anis is talking


by:nuranisafiqahahmadroslee@http://sayangcahaya.bolgspot.com@http://facebook.com/angah.dak

♥TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRY ANIS♥

No comments:

Post a Comment